fredag 10 augusti 2012

Färdigslaskat..........................

Japp, nu är skåpet avlutat och får stå på tork tills dess det är dags för slipning. Skåpet är i mycket bra skick, det enda var att en liten låda saknades, och den ska jag hämta hos snickaren. För den oinvigde så kan projektet ses som omöjligt, men  för mig så ska det bli en härlig kreativ upplevelse att göra i ordning skåpet.
På övervåningen finns ett liknande skåp som jag gjorde i ordning för några år sedan. Det fanns här i bitar på logen och den första snickaren vägrade laga det då han tyckte att skåpet var i för dåligt skick. Nästa snickare lagade det mot en kostnad av 1500 kronor. När nu skåpet står där så känns det som en seger, och jag är glad att min svärfar inte eldade upp skåpet.
Men snart vankas det helg och då ska vi ha kräftfest på ön med några av barnen. På släpvagnen ligger vår nya vackra uteskita som ska med ut på ön. Vädret verkar bli hyfsat och det ska bli ljuvligt att komma ut till vårt sommarparadis.

2 kommentarer:

  1. Helt underbara skåp och byråer du fixar.Du ger dom nytt liv!
    Var stolt över det vackra du gör- för vackra blir dom.
    Hälsningar Monika

    SvaraRadera
  2. Jag är en glad amatör, men gick en målningskurs för några år sedan och har målat otaliga möbler sedan dess. Men det är ju helt underbart att måla en gammal fin byrå som inte har något värde och sedan väva en matta eller duk dom passar till. Med 3 stugor och hem så har jag hur roligt som helst med inredning av egenhändigt målade skåp och vävnader till.

    Hälsningar Barbro

    SvaraRadera