fredag 13 april 2012

En hemmadag!

Idag så ska vi vara hemma har vi bestämt, Herr Olsson har lämnat oss och åkt tillbaka till sin husvagn som han har i   Kultsjödalen. Min äldre syster med familj håller på att packa för att åka tillbaka hem.
Vi däremot har förmånen att stanna några dagar till och jag tror att jag ska försöka väva banden klara som ska bli hankar till handdukar som jag ska väva till lilla höststugan, där maken håller på med badrummet som ska gå i grått. Om solen lyser så ska jag sitta på altanen och väva, annars så är bastubyggnadens relaxrum en fantastisk härlig plats att sitta och väva band i.

2 kommentarer:

  1. Vilken rulle!
    och en fin duk under bandvävstolen också!

    För oss här nere i södra Sverige - är ditt liv att leva helt annorlunda än vårt- i fråga om att åka ut i naturen på längre resor-med snöscoter. Här blir det ju inte så. Är lite avundssjuk.
    Hälsningar Monika

    SvaraRadera
  2. Tjena. Duken har jag vävt efter ett mönster i vävmagasinet. Duken heter liten duk i droppdräll som jag gjorde lite bredare. Tilläggas bör att den var ganska besvärlig att väva, då det var lika många solv på första skaftet som de övriga skaften. Om jag ska väva den igen så ska jag fördela tuskaftrådarna på två skaft istället för ett.

    Hälsningar Barbro

    SvaraRadera