onsdag 18 april 2012

I min Glimåkra Aktiv!

I min Glimåkra aktiv som står på övervåningen i det rum som mina båda söner hade när dom bodde hemma, väver jag kökshanddukar på 6 skaft och 6 trampor. I den väven slår jag in det finaste hemspunna lingarnet jag har. Kanterna blir inte så fina då garnet är ojämnt spunnet.
Men vad gör det, jag tycker själv att dom blir vackra och skall förhoppningsvis hålla under vår livtid. Dom blir ju mjukare och vackrare ju mer dom används.

Jag måste erkänna att jag är garnoman som samlat på mig ett stort garnlager under åren. Jag har mina vävgarner i skåp och lådor på övervåningen och i källaren där jag har mitt första vävrum. Egentligen skulle jag behöva tre till sådana här hyllor för att få in allt vävgarn jag har.
Tilläggas bör att jag aldrig behöver ha tråkigt. Arbetslös, men absolut inte sysslolös.

1 kommentar:

  1. Vilken underbar garnhylla! och mycket fin handduksväv!
    Grattis till båda.
    Hälsningar Monika

    SvaraRadera