tisdag 3 april 2012

Påskmat!

Jag lagar mat inför påsken för i morgon åker vi upp till vårt älskade fjällparadis. Jag ska stå som middagsvärd en av påskdagarna och min systerdotter vill ha vårullar och taimat. Jag visste att jag hade vårrullepapper i frysen uppe i fjällstugan och tänkte att jag får göra dom när jag kommer upp. Men så fick jag tag i vårrullepapper på en orientalisk butik, och nu så kan jag förbereda en del av maten som jag ska bjuda på. Därför blir denna dag en matlagningsdag.
Jag var i stan igår och handlade och har i dagsläget handlat mat för 1800:- Men påsken är en av de helger jag älskar mest och då får det kosta. Man kan liksom säga att det kostar att ligga på topp. Det är ju så roligt när hela min tjocka släkt kommer skotrande över fjäll och sjö för att äta med oss..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar