onsdag 25 april 2012

Vår nya sunda livstil....................

Vi äter och dricker för mycket gott och våra redan runda midjemått förvärras ytterligare. Resan i Caribien tidigare i år och en lång påskvecka i fjällen där vi hela tjocka släkten försökte göda ihjäl varann har satt vår osunda livstil i fokus. Maken har tidigare införskaffat en träningscykel som han använder. Jag själv är inte så begajstrad i cykeln men använder den ibland. Jag själv tycker om att promenera, men min eländiga hälsporre på båda fötterna gör att jag inte vågar mig ut på någon längre promenad efter byvägen. Sagt och gjort så införskaffade vi ett löp/gå-band och det gillar jag.
Jag har i tidig morgonstund gjort ett gåpass i rask takt och i eftermiddag så blir det ett till. Det går bra att promenera framför ett bra TV-program och jag föreslog att vi skulle göra om det stora rummet uppe till träningsrum med en stor TV på väggen. I dagsläget är rummet belamrat med 3 stycken vävstolar, vävgarn mm.så det lär dröja. Jag vill inte hamna i någon dokussåpa som "Du har blivit en tjockis älskling" eller "Biggest Looser". Så nu, när sunda tankar har uppstått så finns det hopp.

2 kommentarer:

  1. ,-)

    Tack för morgonens första gapskratt!!
    Jag känner igen allt - utom gåbandet -.
    I mammas dagböcker från 60-talet och framåt .., finns hur mycket som helst skrivet om bantning ,-)

    SvaraRadera
  2. Hej kära kusin, jag tror inte så mycket på bantning utan ju mer gott vi äter desto mer måste vi röra på oss och det är där obalansen sker, men jag gillar gåbandet som jag kanske i framtiden även vill springa på.

    Ha en bra dag
    kram från kusinen

    SvaraRadera